Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Για τις εξετάσεις και την αντιγραφή

Σήμερα ήμουν για πρώτη φορά επιτηρητής σε εξέταση. Έως τώρα έχω βρεθεί πολλές φορές στη θέση του εξεταζόμενου και τώρα βρέθηκα στη θέση του επιτηρητή. Τις δύο αυτές θέσεις με βάση την εμπειρία μου θα προσπαθήσω να "παντρέψω" σε αυτό το κείμενο, στο οποίο όμως θα περιοριστώ στις ώρες τις εξέτασης.

Υπάρχουν 3 είδη επιτηρητών: Ο "σκύλος", ο διακριτικός και ο αδιάφορος. Στη Φιλοσοφική δεν έχω πετύχει το τρίτο είδος, αυτό δηλαδή ατόμων που βγάζουν την εφημερίδα και αράζουν μέχρι να τελειώσει η εξέταση. Κατά τη γνώμη μου σωστά δεν υπάρχουν τέτοιοι, γιατί σε καλούν να βοηθήσεις στην εξέταση, να διευκολύνεις δηλαδή τους φοιτητές στο σύνολό τους και να μην αδικηθεί κάποιος σε βάρος κάποιου άλλου. Γιατί να πας να κάνεις μια δουλειά αν δεν την κάνεις; Βέβαια το θέμα είναι και πώς θα την κάνεις, γι'αυτό υπάρχουν τα άλλα 2 είδη. Ο "σκύλος" είναι ο επιτηρητής-ντεντέκτιβ που σταμπάρει άτομα, μυρίζεται το οτιδήποτε και, αν όχι με την πρώτη, με τη δεύτερη σε έχει κατεβάσει κάτω. Ο συγκεκριμένος πολλές φορές από υπερβάλλοντα ζήλο ξεχνάει ότι πρέπει να διευκολύνει τους φοιτητές να γράψουν με ηρεμία και κάνει ένα σαφάρι αντιγραφής και σκονακιού είτε κάνοντας φασαρία, είτε ξεβολεύοντας εξεταζόμενους και τραβώντας την προσοχή κλπ. Τέτοιους νομίζω έχουμε πετύχει όλοι μας και γι'αυτό συμπαθούμε τους διακριτικούς. τη συμπάθειά μας αυτή, όμως πρέπει να τη δείχνουμε και με την ανάλογη συμπεριφορά και εκτίμηση. Και εξηγούμαι:

Ως διακριτικός επιτηρητής δεν είσαι ενοχλητικός. Μπορεί να είσαι 100% αφοσιωμένος στο καθήκον της επιτήρησης για να μη γίνει κάποια "κλεψιά", ή να είσαι πιο χαλαρός, εξαρτάται από το άτομο και τη στιγμή. Αυτό το "εξαρτάται" πρέπει να το αναγνωρίζει και ο εξεταζόμενος και να μη φέρνει σε δύσκολη θέση τον επιτηρητή του με διάφορους τρόπους. Προφανώς αυτό δεν πάει σε όσους δίνουν απλά, αλλά και σε αυτούς που θα κάνουν τη λαμογιά τους...

Κατά τη γνώμη μου η αντιγραφή με όποιο τρόπο δεν είναι καλή, ειδικά σε μαθήματα όπως η γλωσσολογία που αν τα παρακολουθήσεις δε θέλουν και τρελό διάβασμα για να περάσεις και γιατί όχι να χτυπήσεις και βαθμό. Οι καθηγητές είναι συνεργάσιμοι, οι περισσότεροι είναι επικοινωνιακοί στο μάθημα, τα θέματα που βάζουν σπάνια θα υπερβαίνουν το "βατά" και δεν κάνουν μαθήματα από αυτά που ακούς ότι χρωστάει ο κόσμος για εξάμηνα και δίνει συνέχεια αλλά κόβεται μαζί με μεγάλα ποσοστά. Αφού λοιπόν, υπάρχουν οι προϋποθέσεις να περάσεις με το σπαθί σου,γιατί να μην το κάνεις; Και αν δεν έχεις εσύ πρόβλημα να "κλέψεις", γιατί να υπερισχύσεις του συμφοιτητή σου που πήγε με τις δυνάμεις του, αφού όλα είναι "παλεύσιμα"; (Ατάκες του στυλ "ας έκλεβε κι αυτό" θα προσπαθήσω να μην τις χαρακτηρίσω...Ειδικά αφού δε μιλάμε για μαθήματα αιώνιου μαζικού κοψίματος...). Ας πούμε όμως ότι θα την κάνεις την κουτσουκέλα. Στον αδιάφορο επιτηρητή, είτε γίνει είτε όχι είναι το ίδιο. Στον "σκύλο" μάλλον παίζετε κάποιο παιχνίδι ποιος θα τη φέρει σε ποιον. Στον διακριτικό τέτοιο παιχνίδι δεν υπάρχει, οπότε μην τον φέρεις σε δύσκολη θέση...

Κλείσε κινητά, ακουστικά κλπ. Ακούγονται. Ακούει ο διακριτικός, ακούει ο διπλανός (και μπορεί να κάνει θέμα), ακούει ο καθηγητής που επιτηρεί όταν βρίσκεται εκεί. Εκτίθεσαι, λοιπόν, και μαζί σου εκτίθεται και ο διακριτικός που δεν το έπαιξε "σκύλος" απέναντι σε εσένα και τους συμφοιτητές σου. Το ίδιο ισχύει με τα σκονάκια. Ακούγονται και φαίνεται πολύ ότι κοιτάς άλλου. Και ο διακριτικός μπορεί να μην το δει (ή να κάνει ότι δεν το βλέπει), αλλά θα το δει ο καθηγητής και θα βάλει και σε αυτόν χέρι και σε εσένα μηδενικό. Αντιγράφεις που αντιγράφεις, κάν'το διακριτικά κι εσύ. Μην αντιγράφεις όταν είναι και καθηγητής στην τάξη, γιατί και εσύ ρισκάρεις πολύ και ο διακριτικός δεν μπορεί να είναι όσο διακριτικός ίσως θα'θελε. αν μείνουν μόνο επιτηρητές και είναι διακριτικοί μπορείς να "παίξεις", αρκεί να μην προκαλείς και τους συμφοιτητές σου ή να μην υπάρχει κίνδυνος να σε πιάσει αν μπει κάποιος ξαφνικά (π.χ. ανοίγοντας βιβλίο...Ρώτα άλλον καλύτερα κι αν ξέρει, ας είναι, αν όχι, την πάτησες, ας διάβαζες). Επίσης, όταν πέφτει μπούγιο να γράψει τα στοιχεία του και να παραδώσει την κόλλα, ο επιτηρητής μπορεί να μη βλέπει αφού είναι απασχολημένος, άρα ίσως σε παίρνει. Μην περιμένεις να έρθει από πάνω σου και απλά να τον αγνοήσεις, κάνει κι αυτός μια δουλειά κι ας μη θέλει να σε καρφώσει...

Τέλος, κάτι πιο προσωπικό. Επειδή σήμερα στην αίθουσα ήταν μια πολύ ωραία κοπέλα και δυστυχώς δεν έφυγε προς το τέλος να της πω να περιμένει να φύγουμε μαζί ή να τσιμπήσουμε κάτι, αν ο επιτηρητής θέλει να σου πει κάτι ή αν θες να του πεις εσύ, δε γίνεται τη στιγμή της δουλειάς του παιχνίδι. Άντε να πει 1-2 κουβέντες όταν υπογράφεις, άντε να πεις κι εσύ, αλλά αν πιάσετε κουβέντα ή το γυρίσετε σε καμάκι προκαλείτε καχυποψία στους άλλους εξεταζόμενους και στον καθηγητή (αν βρίσκεται στην αίθουσα). Αν, λοιπόν, ενδιαφέρεσαι, μην περιμένεις πολλά πολλά εκείνη τη στιγμή ούτε να πιέσεις κι εσύ καταστάσεις επιτόπου. Αν περιμένεις να αδειάσει η αίθουσα να πας προς το τέλος ή αράζεις "τυχαία" έξω από την αίθουσα που εξετάστηκες, το παιχνίδι θα γίνει όπως πρέπει. Αλλιώς στην καλύτερη όλα θα μείνουν σε ματιές χαμόγελα και 1-2 κουβέντες ή στη χειρότερη σε "στρίμωγμα" από συμφοιτητές ή καθηγητές... Μ@λακία...

Υ.Γ.: Cheating is like cigars. It can be bad for you and those around you!

2 σχόλια: