Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Αναζητώντας το χαμένο χρόνο


Πόσες ώρες να ξόδεψε ο Προυστ για να καταλήξει στους 5 τόμους του "αναζητώντας το χαμένο χρόνο" άραγε; Αυτός βέβαια θέλησε να "σπαταλήσει" το χρόνο του εκεί. Εμείς; Σήμερα έμαθα ότι ο τρόπος που αντιμετώπισα το κυρίως θέμα της διπλωματικής μου οδήγησε σε προβλήματα και αδιέξοδα, οπότε πρέπει να ξαναδώ τις συγκεκριμένες 50κάτι σελίδες και στην ουσία να τις γράψω από την αρχή χρησιμοποιώντας άλλο τρόπο. Για πέταμα όσα έγραψα, για πέταμα και οι ώρες αυτές. Δε θα με πείραζε από τη στιγμή που τα πράγματα είναι πράγματι έτσι όπως μου τα είπαν. Ωστόσο, πριν ξεκινήσω τις 50 σελίδες έστειλα ένα κομμάτι ως παράδειγμα για το πώς θα δουλέψω και μου είπαν "εντάξει, συνέχισε έτσι". Τώρα μου λένε ότι δεν κάνει. Ας μην κάνει, αλλά γιατί να το μάθω τώρα αφού ενημέρωσα έγκαιρα; Μιλάμε για παρατήρηση ένα μήνα αφού έδωσα την τελική μορφή μετά από παράκληση του τομέα να περάσει πρώτα από επόπτη καθηγητή πριν κατατεθεί και μετά από 3 μήνες που δούλευα με το συγκεκριμένο τρόπο την εργασία. Μια εργασία που την έκανα τότε και όχι πιο πριν επειδή, σε αντίθεση με άλλους συμφοιτητές μου, τήρησα τις προθεσμίες άλλων μαθημάτων και project. Και που άλλοι, που δεν τις τήρησαν, δεν είχαν καμία επίπτωση, ενώ κάποιοι πήραν βαθμό με προσχέδιο και τη δέσμευση ότι κάποια στιγμή θα δώσουν και την κυρίως εργασία (δύο ακόμα δεν την έχουν παραδώσει). Μάλιστα σε άλλο μάθημα μία συμφοιτήτρια που δεν έδωσε εργασία αλλά έχει διπλωματική σε σχετικό κομμάτι θα περάσει το μάθημα χρησιμοποιώντας για εργασία μέρος της διπλωματικής της (και μάλιστα η συγκεκριμένη θα τελειώσει με δύο μεταπτυχιακά διπλώματα χάρη σε τέτοιες "αβάντες"). Το λάθος μου, δηλαδή, ήταν ότι ήμουν εντάξει σε όλα και γι' αυτό άργησα να αρχίσω; Και παρότι άργησα να αρχίσω και είμαι ο πρώτος που παρέδωσα και είχα δώσει δείγμα της δουλειάς μου που πέρασε μαθαίνω στο τέλος ότι τελικά κακώς πέρασε; Αλλά και πιο πριν θυμάμαι που μας λέγανε "μάζευε χαρτιά, δε χάνονται" και τώρα μαθαίνουν ότι και proficiency να έχεις δίνεις εξετάσεις για Αγγλικά όπου και να πας έξω. Κι εγώ που ήμουν τεμπέλης και αρκέστηκα στο lower έχω ένα sorbonne2 στα Γαλλικά που το βλέπω και... το βλέπω. Γιατί το επιχείρημα "θα μπορείς να κάνεις μαθήματα αν δε σου χρησιμεύσει πουθενά αλλού" ακούγεται αστείο στη χώρα που απόφοιτη γαλλικής φιλολογίας διαβάζουν παιδάκια δημοτικού και κάνουν τα φιλολογικά μαθήματα σε παιδάκια γυμνασίου. Κοιτάω, λοιπόν, το δίκο μου χαμένο χρόνο, αυτό που άλλοι με έκαναν να χάσω και δεν έχασα συνειδητά εγώ "χαζεύοντας" ή "τεμπελιάζοντας". Αυτό το χρόνο από τα πιο παραγωγικά χρόνια της νιότης μου ποιος θα μου τον δώσει πίσω;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου