Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Μάρκετινγκ με ή χωρίς πατρίδα


Θυμάμαι μία περίοδο που ακούγαμε και διαβάζαμε για το γεγονός ότι, λόγω μάρκετινγκ, προϊόντα και μαγαζιά έπαιρναν μια στροφή "μη - ελληνική" (και για κάποιους μέχρι "ανθελληνική"). Ξένα ονόματα καταστημάτων ή ελληνικά ονόματα με λατινικούς χαρακτήρες, προϊόντα εισαγωγής και άρα πιο ακριβά αλλά πιο ποιοτικά, διάφορες τέτοιες πρακτικές είχαν γίνει τάση για πιο αποτελεσματικό μάρκετινγκ και άλλοι τα ρίχνανε στην παγκοσμιοποίηση, άλλοι σε συνωμοσίες κλπ. Σήμερα έχουμε μια "πατριωτική" έξαρση σε καταστήματα και προϊόντα. Σημαίες πάνω στις συσκευασίες ή δήλωση "ελληνικό προϊόν", κινήματα και ομαδικά μέιλ "ψωνίζουμε ελληνικά", διαφημίσεις που μας λένε για το πόσο καιρό ο τάδε όμιλος στηρίζει ελληνικές παραγωγές, μέχρι και διαφημίσεις του στυλ "εμείς οι Έλληνες κάνουμε αυτό" ή "εκείνο". Χτες είδα μια διαφήμιση μπύρας (το συγκεκριμένο είδος έχει δείξει το δρόμο πότε με την ξένης ονομασίας Fix/Φιξ που κάθε φορά μας θυμίζει τις παλιές της σχέσεις με την Ελλάδα για τα παλιά της εργοστάσια εδώ, πότε με την επίσης ξένης ονομασίας Amstel που αφού μας λέει ότι όλα της είναι ελληνικά ψάχνει μήπως και το όνομά της τελικά είναι ελληνικό) όπου τσουγκρίζουν δύο χέρια ποτήρια μπύρας Άλφα και γράφει το κείμενο "η μόνη περίπτωση που οι Έλληνες σηκώνουμε τα χέρια ψηλά" ή κάτι τέτοιο. Ας δώσουμε ικανοποίηση στην πληγωμένη εθνική εικόνα του Έλληνα με τη διαφήμιση και ίσως πιει κι ένα ποτηράκι στην υγειά μας, σα να λέμε, αφού είμαστε μαζί, είμαστε το ίδιο. Φαίνεται ηττήθηκε η παγκοσμιοποίηση και τα ξένα συμφέροντα που έβλεπαν κάποιοι... Σώθηκε η ελληνική γλώσσα και η ελληνική γραφή! Τα ελληνικά προϊόντα (ακόμα και αυτά ανθρώπων που έχουν εργοστάσια σε Βουλγαρία, Σκόπια κλπ και μπαίνουν στην ίδια μοίρα με τα υπόλοιπα) είναι εθνικόφρονα και το δηλώνουν! Και εξακολουθούμε να μη βλέπουμε ότι το μάρκετινγκ δεν ξέρει από γλώσσες, πολιτικές και ιδέες (εκτός κι αν εξυπηρετεί αυτές, άλλο θέμα), αλλά απλά τις ανιχνεύει και τις εκμεταλλεύεται πηγαίνοντας με το ρεύμα ή εντείνοντάς το κατά το συμφέρον του. Και καλά κάνει γιατί αυτή είναι η δουλειά του. Εμείς τι βλέπουμε είναι το θέμα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου