Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Από τα σχολικά βιβλία φαίνεται η παιδεία και το όραμα του αύριο


Πάνω που λες "είναι αδύνατον να κάνουν κάτι χειρότερο από αυτό που ήδη υπάρει", αποφασίζουν να δράσουν: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B6%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-402-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CE%B5-7-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%82 http://www.newsbeast.gr/greece/ekpaideusi/arthro/680159/treis-mines-perithorio-gia-suggrafi-sholikon-vivlion-stin-ellada/ Φυσικά η δημοσιογραφία δίνει τα ρέστα της με αντικρουόμενες πληροφορίες, γι' αυτό και οι δύο διαφορετικές παραπομπές, αλλά ας μη μείνω σε αυτό. Σύμφωνα με τα παραπάνω, για την ανανέωση σχολικών βιβλίων σου δίνονται 3-7 μήνες για να το ετοιμάσεις, είτε υπάρχει το αναλυτικό πρόγραμμα είτε όχι (εξαρτάται ποια είδηση διαβάζεις) και αφού το στήσεις ολοκληρωμένα το τυπώνεις με δικά σου έξοδα για να σου πουν αν θα το χρησιμοποιήσουν και θα σε χρυσοπληρώσουν ή όχι. Άραγε τα έχουν έτοιμα και μας δουλεύουν και εμάς και τους Ευρωπαίους με τη διαδικασία (όπου ακούμε ΕΣΠΑ κάνουμε το σταυρό μας πλέον...), δεν τους νοιάζει οπότε είναι τόσο επικίνδυνοι (γιατί πόσο άσχετοι να είναι πια;) ή θέλουν να έχουν έτοιμο ένα ετεροχρονισμένο αντεπιχείρημα στη ρητορική περί αξιολόγησης εκπαιδευτικών ("ορίστε, αξιολογείται και αλλάζει και το υλικό που σας δεσμεύει"); Η πρώτη μου σκέψη είναι "μα με τίποτα δεν είμαστε ευχαριστημένοι", αλλά με το που βλέπω τα δεδομένα αναρωτιέμαι "πώς να είμαστε ευχαριστημένοι;" και μελαγχολώ. Την αλλαγή τη θέλουμε και τη φνωάζουμε, αλλά τη θέλουμε για να είναι προς το καλύτερο! Όταν γίνεται μια αλλαγή προς το χειρότερο οφείλουμε να αντιδράσουμε και βγαίνουν τα παπαγαλάκια και λένε "δε θέλουν την αλλαγή, θέλουν να μείνουν τα πράγματα όπως είναι" αφήνοντας απ' έξω την ουσία της αλλαγής που είναι η βελτίωση. Πόσες αλλαγές πρέπει να γίνουν; Πάρα πολλές... Πόσες από αυτές που γίνονται είναι προς το χειρότερο; Οι περισσότερες. Αν πρέπει να υπάρχει αντίδραση α) για να υπάρξει αλλαγή και β) για να μην υπάρξει αλλαγή προς το χειρότερο, είναι λογικό να φαίνεται σα να μην είμαστε με τίποτα ευχαριστημένοι και να παρατηρούνται διαμαρτυρίες για το κάθε τι. Και βρισκόμαστε εκτεθιμένοι γι' αυτό (βλ. "πόσες πορείες στο κέντρο της Αθήνας"... Μα αν δε γίνεται τίποτα σωστά, θα πρέπει να πούμε "ναι, αλλά διαμαρτυρηθήκαμε χτες για κάτι άλλο"...) Τα πράγματα είναι απλά: 500.000 κοτσάνες θα φέρουν 500.00 αντιδράσεις. Η λύση δεν είναι να περιοριστούν οι αντιδράσεις αλλά οι κοτσάνες που αποτελούν όχι μόνο την πηγή της αντίδρασης αλλά το ουσιώδες πρόβλημα. Αν οι 500.000 κοτσάνες γίνουν σωστές κινήσεις, πόσες αντιδράσεις θα υπάρξουν από συμφέροντα που να μην περιοριστούν και αποδοκιμαστούν από τον ίδιο το λαό λόγω του αυταπόδεικτου της βελτίωσης και να δικαιολογούν το επιχείρημα ότι "είναι αντίδραση για την αντίδραση" και "με τίποτα δεν είναι ευχαριστημένοι"; Αλλά πιο εύκολα πολεμάμε την αντίδραση παρά την κοτσάνα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου