Τετάρτη 21 Μαΐου 2014

Πρώτος γύρος εκλογικών απογοητεύσεων


1) Το σημαντικότερο, το οποίο από όλους επισημαίνεται ανάμεσα σε αλλά δίνοντας τη βαρύτητα στα άλλα που τους ενδιαφέρουν, είναι ότι παγιωμένα πια 1 στους 10 ψηφοφόρους διαλέγει (και ενδεχομένως στηρίζει) φασισμό και δολοφονικά παραμάγαζα. Η ευρύτερη ανάγνωση λέει πως είτε η οργή προς όσα έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται στην πολιτική είτε η ανικανότητα των πολιτικών και η έλλειψη εμπιστοσύνης προς αυτούς και το χώρο που κινήθηκαν, τη Δημοκρατία, δημιουργεί αυτή την αντίδραση. Μία ακόμα πιο βαθειά ανάλυση λέει πως αυτή την παιδεία έδωσαν οι διαδικασίες κοινωνικοποίησης, οι θεσμοί και τα σχολεία της σημερινής κοινωνίας (άρα, κυρίως, των πολιτικών), οπότε το αποτέλεσμα είναι λογικό: ό,τι μάθεις ή ό,τι δε μάθεις θα καθορίσει αυτό που θα γίνεις, αφού σκέφτεσαι μέχρι εκεί που έμαθες. Η ανάγνωση, όμως, που τα περιέχει όλα αυτά μέσα και είναι πολύ πιο επιφανειακή είναι και πιο αντιπροσωπευτική: 1 στους 10 (ή στους 20, αν βάλουμε και την αποχή, και βλέπετε πως τα ποσοστά τα ρίχνω κιόλας...) που συναντάς στο δρόμο δε νοιάζεται αν κάποιοι δολοφόνοι με κοστούμια ή στρατιωτικά σε δείρουν ή σε σκοτώσουν, αντίθετα τους νομιμοποιεί και τους κινητοποιεί να το κάνουν. 2) Τα ίδια αίτια με παραπάνω εκφράζονται και στην αποχή. 1 στους 2 που συναντάμε στο δρόμο δεν εξασκεί το δικαίωμά του να ψηφίσει, δίνοντας το δικαίωμα στα τελικά ποσοστά να ανεβαίνουν και να χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν. Το χειρότερο, όμως, είναι η αποστροφή προς την εκλογική διαδικασία. Γιατί ναι μεν "αν οι εκλογές άλλαζαν κάτι θα ήταν παράνομες", αλλά όταν θα ειπωθεί κάτι σαν "η αποχή πλέον είναι τόσο μεγάλη που μόνο οι κολλημένοι, τα κομματόσκυλα και τα συμφέροντα πηγαίνουν να ψηφίσουν και καθορίζουν το αποτέλεσμα, άρα ας μην έχουμε εκλογές", τελειώνει η Δημοκρατία και άντε να ξανακερδίσουμε το δικαίωμα της ψήφου. 3) Συναφές με το προηγούμενο είναι η ταύτιση "άκυρου" και "λευκού" στην καταμέτρηση. Εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα κάποιος να δηλώσει "θέλω να ψηφίζω, αλλά κανένας δε με εκφράζει, οπότε μη χρησιμοποιήσετε την ψήφο μου γιατί αν ήθελα θα έριχνα λευκό", είναι λογικό αυτός ο κάποιος να καταλήγει στην αποχή, στην ενίσχυση κάποιου στην τύχη, στην ενίσχυση κάποιου άλλου για αποδοκιμασία κ.λπ. 4) Η αυτοδιοίκηση ενισχύεται κομματικά αλλά πρέπει να επιλέγεται με αυτοδιοικητικά κριτήρια. Αυτό το ανακάλυψαν φέτος πολλοί και όσοι δεν το ανακάλυψαν μαζί τους (η επιλογή έχει να κάνει με το τι συμφέρει τον καθένα) δέχτηκαν τη σχετική επίθεση. Όπως αποδοκιμάστηκαν πολιτικά πρόσωπα σε περιοχές που κατέβηκαν "ανεξάρτητοι". Και τα επιχειρηματικά συμφέροντα πίσω από τους περισσότερους "ανεξάρτητους"; Μόνο τα πολιτικά συμφέροντα βλέπουμε; Δηλαδή τα αυτοδιοικητικά κριτήρια είναι "ο δήμιός μας να μην είναι πολιτικός αλλά επιχειρηματίας"; Γιατί εγώ θυμάμαι τους επιχειρηματικούς "πολέμους" να είναι πάντα πιο ισχυροί και βρόμικοι και "επιχειρηματικά συμφέροντα" να επηρεάζουν ή να καθοδηγούν τους πολιτικούς. Η απευθείας ψήφος εκεί είναι η λύση ή η "ανανέωση" αυτής της κατάστασης; 5) "Το μήνυμα της κάλπης" τη μετατρέπει σε γραμματοκιβώτιο. Τα μηνύματα περνάνε από το αποτέλεσμα για όσους ενδιαφέρονται, αλλά δεν είναι αυτοσκοπός. Ο σκοπός είναι η επιλογή του ψηφοφόρου για τον εκπρόσωπό του ή αυτόν που θα διοικήσει. Γι΄ αυτό και η ψήφος είναι ιερή και δεν είναι ούτε "ευχαριστώ" ούτε "φύγε" ούτε "ουστ" αλλά επιλογή προσώπων. Επομένως, διλήμματα και ερμηνείες κάθε ψήφου πριν την ψήφο μόνο αποπροσανατολίζουν από την ουσία της ψηφοφορίας.

Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Στραβή από το πουθενά και κέρδος από τη στραβή


Πρόσφατα υπήρξα μέρος μίας παρεξήγησης η οποία, όταν κατάλαβα την κανονική διάσταση των πραγμάτων, με έφερε σε δύσκολη θέση. Στην προσπάθειά μου να διορθώσω τα πράγματα ένιωσα άβολα γιατί προφανώς οι νέες συνθήκες έκαναν δυσάρεστη την κατάσταση για όσους αφορούσε, ενώ ένιωθα βαρύ το μέρίδιο ευθύνης μου. Προσπαθούσα να καταλάβω πώς βρέθηκα τόσο απρόσεκτος και τι θα μπορούσα να έχω πάθει αν δεν έπαιρνα χαμπάρι έγκαιρα τι γινόταν. Και ενώ παραμένω προβληματισμένος και ανήσυχος μέχρι να σιγουρευτώ πως όλα πάνε καλά, ξαφνικά συνειδητοποιώ την άλλη πλευρά του νομίσματος: είναι μία κατάσταση την οποία καλούμαι να διαχειριστώ, οπότε από αυτή θα βγω πιο έμπειρος και πιο ώριμος. Γιατί, όπως συμβαίνει με τους μύες μας, έτσι και ο χαρακτήρας μας και η προσπωικότητα μας για να ανπατυχθούν χρειάζεται να ζοριστούμε.

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

"Τίποτα δεν έχει αλλάξει και τίποτα δεν είναι όπως παλιά"


Από τους αγαπημένους μου και βαθύτερους στίχους που έχω ακούσει ο συγκεκριμένος, νομίζω κολλάει γάντι σε αυτό που μόλις διάβασα: http://www.sport-fm.gr/article/grafoun-istoria-87-xronia-meta/764580

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Πληρωμένη γνώση-ελεγμένη γνώση;


Θυμάστε που κάναμε κάτι καταλήψεις για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια γιατί "ήμαστε τεμπέληδες, ταραξίες και δε θέλαμε να κάνουμε μάθημα, γιατί μας βάζανε τα κόμματα και οι παρατάξεις, γιατί θέλαμε το κακό της παιδείας που βαλτώνει χωρίς ανταγωνισμό (σε αντίθεση φυσικά με σήμερα που γίνεται της περικοπής) κάνοντας κακό στον τουρισμό και στο κέντρο της Αθήνας με τις πορείες και ρισκάροντας το εξάμηνο αγνοώντας τη γνώση και τα πλάνα των συμφοιτητών μας"; http://www.athensvoice.gr/article/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CE%AF%CF%89%CE%BD-%E2%80%93-%CE%B1%CE%B5%CE%B9

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Είναι ποσοτικό το θέμα της διδασκαλίας;


http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/epimikynsi-tis-sxolikis-koposis?fb_action_ids=773743209316435&fb_action_types=og.comments Ενδιαφέρουσα προσέγγιση, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ σπουδών. Όταν καταλάβουμε πως το ζητούμενο είναι οι δεξιότητες και οι αξίες (πώς θα βρίσκουν γνώση οι μαθητές, να θέλουν να βρουν και να ξέρουν γιατί και τι θα την κάνουν) και όχι οι γνώσεις, τότε θα μιλάμε σε άλλο επίπεδο και αυτά τα μέτρα θα φαίνονται όσο αστεία πρέπει. Υ.Γ.: Τρόμαξα στην πρώτη ανάγνωση αυτού -> http://dsep.uop.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=682%3A26-03-2014-&catid=80%3A2013-11-20-12-31-11&Itemid=100&lang=el. Ευελπιστώ πως αναφέρονται σε όποια σχολεία εφαρμόζουν αυτό το κριτήριο και δεν εννούν περιορισμένες θέσεις για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γενικά... Γιατί, αν ούτε στο δικαίωμα στην παιδεία δεν είναι όλοι ίσοι, ζήτω που καήκαμε!

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Αυτόκλιτοι κριτές πολιτικού ήθους


Στη Βουλή δεν είναι λίγες οι φορές που ο Βενιζέλος και ο Σαμαράς (η σειρά έχει να κάνει με το ποιος ασχολείται συχνότερα με το θέμα) κάνουν υποδείξεις πολιτικού ήθους στην αντιπολίτευση. Ο πρώτος είχε πάλι εκρήξεις θυμού, όπως στο περίφημο βίντεο σε συνέντευξη που χτυπιέται φωνάζοντας, αυτή τη φορά σε όσους δικούς του διαφώνησαν με το πολυνομοσχέδιο. Ο δεύτερος, έρχεται με ένα ύφος (και φρασεολογία) τύπου "αυτά σε εμένα δεν περνάνε, κομμένα, θα σας δείξω εγώ πώς γίνονται τα πράγματα γιατί εσείς δεν ξέρετε" κ.λπ. Από πού γίνεσαι αυτόκλιτος κριτής πολιτικού ήθους; Και άντε και γίνεσαι, με τι προσόντα; Γιατί το φωνάζει ο κλέφτης έχει παραγίνει (ακόμα και αν φωνάζει σε όμοιούς του)...