Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Υπαρκτός Σουρρεαλισμός. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Υπαρκτός Σουρρεαλισμός. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

Για το αεροπορικό δυστύχημα


Αυτές τις μέρες άκουγα να λένε για το αεροπορικό δυστύχημα (ουσιαστικά έγκλημα) που έγινε και σκοτώθηκαν τόσοι άνθρωποι. Εάν δεχτούμε όσα λέγονται, η συντριβή του αεροπλάνου αποδίδεται στον πιλότο, ο οποίος αντιμετώπιζε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα και αυτοκτόνησε παίρνοντας μαζί του και τους υπόλοιπους. Φαίνεται, λοιπόν, με τον πιο τραγικό τρόπο ότι κακώς πετούσε. Τραγικό και εξοργιστικό το γεγονός ότι του επιτράπηκε η πτήση. Ωστόσο, δεν πρέπει να φτάνουμε και στο άλλο άκρο του στιγματισμού. Άκουσα από πολλούς "γιατί δεν ενημέρωσε κάποιος από το περιβάλλον του ή ο προσωπικός του γιατρός τους εργοδότες του ότι δεν ήταν καλά". Η απάντηση είναι απλή. Γιατί αυτό δε θα λειτουργούσε προς προστασία του αλλά προς αποπομπή και στιγματισμό του. Και είναι ενδιαφέρον που ξεπεράσαμε γρήγορα το "γιατί δεν υπάρχει καλύτερος έλεγχος από τους εργοδότες" και φτάσαμε στο "γιατί δεν τον ρουφιάνεψε κάποιος". Θα μπορούσε αυτός ο άνθρωπος να πάει και να πει "έχω προβλήματα, δε νιώθω σε κατάσταση να πετάξω" (εάν μπορούσε να το κρίνει και εάν η ρουτίνα του δεν ήταν ένας τρόπος να αντιμετωπίζει την κατάσταση μέχρι τότε, ένας λόγος για να ζει) και θα του έλεγαν "πάρε ρεπό" ή "μην ανησυχείς, θα στείλουμε κάποιον να σε εξετάσει"; Η σημερινή κοινωνία, όσο προοδευτική και αν θέλει να δείχνει στα ψυχολογικά θέματα, δεν είναι και αυτό φαίνεται κυρίως στα εργασιακά. Αυτό, λοιπόν, που ακούω εγώ είναι να καταστρεφόταν η ζωή του πιλότου, να θυσιαζόταν ένας άνθρωπος για τα ψυχολογικά του θέματα (και μάλιστα μέσω ρουφιανιάς, αγνοώντας κάθε περιθόριο αυτοδιάθεσης του ατόμου και τα προσωπικά δεδομένα) για να μην είχαμε αυτή την κατάληξη, δηλαδή μία ποσοτική αντιμετώπιση της ανθρώπινης ζωής. Εάν αυτές οι προτάσεις συνοδεύονταν με μία τάση για προστασία τέτοιων ατόμων, για αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων και όχι για στιγματισμό, για εργασιακές εναλλακτικές με λιγότερο κίνδυνο και όχι για εργασιακό αδιέξοδο, τότε θα τις άκουγα πολύ σοβαρά. Βλέποντας μία τέτοια οργή τύπου "ή αυτοί ή εμείς" (που κρύβει από πίσω το "θα μπορούσα να ταξιδεύω κι εγώ εκεί μέσα" χωρίς το "θα μπορούσα να βρεθώ κι εγώ σε τέτοιο αδιέξοδο"), προβληματίζομαι και θλίβομαι. Όπως θλίβομαι και γι' αυτό που έγινε. Μπορούσε να προληφθεί με κατάλληλες δομές, χειρισμούς και συμπεριφορές, αλλά όχι μέσα σε αυτά "εκτελώντας" η κοινωνία ένα μέλος της που αντιμετώπιζε δυσκολίες. Η κοινωνία οφείλει να τον προστατεύσει και να προστατεύσει και τα υπόλοιπα μέλη της, όχι να τον απορρίψει (που οδηγεί τέτοια προβλήματα στο να αποκρύπτονται με αποτελέσματα σαν αυτό το τραγικό γεγονός) ούτε να τον αγνοήσει (οδηγώντας σε τέτοια αποτελέσματα από αμέλεια).

Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Εκλογές;


Η είδηση: http://www.kathimerini.gr/797941/article/epikairothta/ellada/ektos-eklogikwn-katalogwn-100000-neoi-yhfoforoi Τουλάχιστον εξοργιστικό, δείχνει την εικόνα ορισμένων για τη δημοκρατία... Η (μετριοπαθής για το μέγεθος του ζητήματος) αντίδραση: http://www.esos.gr/arthra/36499/apokleiontai-apo-tis-ekloges-100000-neoi-gennimenoi-1997 Οι προτεινόμενες λύσεις (που θα αγνοηθούν: http://www.skai.gr/news/greece/article/272702/uparhoun-luseis-gia-na-psifisoun-oi-100000-gennithedes-tou-1997/ Υ.Γ.: Τη ίδια ώρα ο πρύτανης του ΕΚΠΑ θα είναι στο επικρατείας της ΝΔ με μοναδική κληρονομιά της (σύντομης έως τώρα) θητείας του τους τσαμπουκάδες με τους αριστερούς (κάτι που ήταν δίκαιο αίτημα, έγινε με 100% λάθος τρόπο, εξίσου αυταρχικό με αυτούς που "αποδοκιμάζει", και ήταν άκαιρο ως ένα από τα λιγότερο σημαντικά ζητήματα αυτή τη στιγμή για το πανεπιστήμιο, άρα δείχνει την ποιότητα και τις προθέσεις του ανδρός...). Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι α) εάν μπορεί εν ενεργεία επι κεφαλής αυτοδιοίκητου οργανισμού να ταυτίζεται έτσι με κόμμα (τα κόμματα τα αφορίζει, αλλά τα αριστερά...), β) εάν θα παραμείνει πρύτανης του ΕΚΠΑ, ενός αυτοδιοίκητου οργανισμού που έχει απαιτήσεις από την κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο Παιδείας, εφόσον δηλαδή προκύπτει συγκρουση συμφερόντων, γ) πώς αντιλαμβάνονται μερικοί άνθρωποι την Πρυτανεία, αφού αφήνουν στη μέση το "έργο" τους για να πολιτευτούν, εκτός εάν το θέμα ήταν μόνο η προβολή και οι τσαμπουκάδες, η προσωπική αυταρέσκεια κ.λπ. Σε μια εκλογική αναμέτρηση με πολλά στραβά, αυτό το γεγονός για εμένα ξεχωρίζει σε συμβολικό και ουσιαστικό επίπεδο όσο και η είδηση που αναδημοσίευσα πριν.

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Τα "διψασμένα" ΜΑΤ σε νέες περιπέτειες


Μετά το πρόσφατο περιστατικό στα εξάρχεια με τα νερά (http://www.iefimerida.gr/news/178970/exarheia-mat-klevoyn-nera-apo-periptero-kai-dernoyn-ton-ergazomeno-vinteo), να δούμε αυτά που ήδη ξέραμε: http://www.sport-fm.gr/article/bideo-agrios-ksulodarmos-sulliftheda-apo-astunomiko/800160 Τελικά ποιος θα μας φυλάξει από τους φύλακες (και ποιος θα παιδαγωγήσει τους παιδαγωγούς, όπως είναι ολοκληρωμένο το ρητό);

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

+1 για το ελληνικό ποδόσφαιρο


http://www.sport-fm.gr/article/zitise-suggnwmi-apo-panathinaiko-o-gkatouzo/792124 Ο ΠΑΟ ήταν πολύ κακός σήμερα και, παρότι ο ΟΦΗ έζησε μια μεγάλη στιγμή, ο προπονητής του που είναι πραγματικός ποδοσφαιράνθρωπος δεν παρασύρθηκε αποκρύπτοντας τα κακώς κείμενα. Μαγκιά.

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Εκτός τόπου και χρόνου


http://www.sport-fm.gr/article/kobetai-i-seksoualiki-diapaidagwgisi/788063 Με ποιο σκεπτικό μπορεί να σταθεί η παραπάνω είδηση; Εάν δε μιλήσεις στους έφηβους για το σεξ και την αναπαραγωγή (για το πρώτο έτσι κι αλλιώς δε μιλάμε ακόμα, άγνωστο γιατί), σε ποιον θα μιλήσουμε; Είναι από τα μαθήματα που επιβάλει η φύση!

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Από το "βλέπω" στο "γράφω"


Καιρό τώρα ξέρουμε πως καθένας βλέπει και ακούει ό,τι θέλει για να καταλάβει αυτό που θέλει. Δεν είναι λίγες οι φορές που ξέρεις πως ό,τι και να πεις ο άλλος θα σταθεί εκεί που τον βολεύει και θα διαγράψει το υπόλοιπο ή θα "δει το δέντρο χάνοντας το δάσος" ή ακόμα χειρότερα θα "βλέπει φαντάσματα" και θα "κυνηγάει μάγισσες". Αυτό όσο αρνητικό κι αν είναι δίνει φαίνεται να αποτελεί χαρακτηριστικό του ανθρώπου, αν όχι της κοινωνίας. Αυτό συχνά εκφράζεται προφορικά και από λίγους γραπτά, αλλά με το ίντερνετ η γραπτή διάδοση δίνει και παίρνει με την ψευδαίσθηση της "είδησης" που τη συνοδεύει. Γιατί όλα αυτά; Γιατί έπεσα πάνω στο εξής: http://www.ishow.gr/news/archaio-elliniko-glypto-apeikonizei-gynaika-na-koita-ena-laptop/88352935 Απεικόνιση αρχαίου λάπτοπ, λοιπόν! Όχι, δεν μπορεί να είναι κάποια θήκη ούτε κάποια κατασκευή. Είναι λάπτοπ γιατί αυτό θύμισε σε κάποιους, αυτό θέλησαν να δουν και αυτό αποφάσισαν να γράψουν! Να προσθέσω ότι η κίνηση που απεικονίζεται είναι προσπάθεια να μπλοκαριστεί η κάμερα του λάπτοπ που το παιδάκι την είχε αφήσει ανοιχτή... Και το πουλί στο χέρι του καθίσματος είναι πραγματικό πουλί που με τη θέλησή του κάθεται ζωντανό και κάνει το στήριγμα, γιατί η φύση υποτάχθηκε οικειοθελώς για την άνεση των αρχαίων Ελλήνων... Απορώ ποιος σκέφτηκε ότι μπορεί να είναι διακοσμητικό σκάλισμα!

Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

Κάτι ενδιαφέρον...


http://www.emeis.gr/hilia-mpravoastegoi-stin-athina-eftixan-to-diko-tous-ouzeridiavaste-gia-ena-apo-ta-pio-xehorista-stekia-tis-athinas/ Δεν ξέρω τι ισχύει στα οικονομικά, στα υγειονομικά κ.λπ., αλλά όταν έπεσα πάνω του το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον για να το ποστάρω αφήνοντας γαι αύριο αυτό που ήθελα να γράψω σήμερα...

Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014

Μίλησε η κοσταρικανή ψυχή!


Μετά το χτεσινό αποκλεισμό τα πρωτοσέλιδα δεν ανέφεραν τίποτα για την κοσταρικανή ψυχή. Αντίθετα με τις νίκες της Ελλάδας με 2-3 φάσεις και πολλή άμυνα οι οποίες αποδίδονται στην ελληνική ψυχή, η περίπτωση της Κόστα Ρίκα ήταν ατυχία, κρίμα κι άδικο κ.λπ. Όσο με στενοχώρησε ο αποκλεισμός με στενοχώρησε και η απουσία της αναφοράς στο ότι παίζαμε με παίχτη περισσότερο όλη την παράταση και 20-30 λεπτά του αγώνα (κατά κύριο λόγο ανορθόδοξα ή αμήχανα), ενώ από τις τόσες τελικές 2-3 ήταν με αξιώσεις. Κι όμως, παίζαμε σαν τη γάτα με το ποντίκι την αντίπαλο, διαβάζω. Ως πότε θα χρειαζόμαστε παραποίηση της αλήθειας για να είμαστε ευχαριστημένοι και περήφανοι; Φτάσαμε στους 16 του κόσμου, είχαμε καλή ευκαιρία να προκριθούμε αλλά τη χάσαμε γιατί δεν καταφέραμε να αξιοποιήσουμε την αριθμητική υπεροχή και στα πέναλτι όλα είναι 50-50. Αυτό κάναμε και μαγκιά μας. Ποιος ο λόγος να κοροδοϊδεύουμε τους εαυτούς μας (και τους αναγνώστες);

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

Η νυχτερινή χαρά για την πρόκριση κράτησε λίγο


Χτες η Ελλάδα πέρασε στην επόμενη φάση του μουντιάλ. Ο κόσμος βγαίνει στους δρόμους με αφορμή την αθλητική επιτυχία γιατί το έχει ανάγκη. Χαίρεται, υπερβάλλει, το ζει. Είσαι κι εσύ ενθουσιασμένος, αλλά δεν προλαβαίνεις να χαρείς: όσο δημοσιογράφοι μιλούν για τη δόξα της Ελλάδας, στα πλάνα από τις κάμερες εμφανίζονται κάθε τόσο ανάμεσα σε αυτούς που πανηγυρίζουν στους δρόμους διάφορους που λένε τον εθνικό ύμνο με ύφος αυστηρό, συγκινημένοι και με το ένα χέρι τεντωμένο πάνω μπροστά. Το 2004 ήταν ανιστόριτοι, το 2014 είναι επικίνδυνοι.

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Στις εξέδρες του αγώνα με την Ιαπωνία


http://www.sport-fm.gr/article/didaksan-sumperifora-ksana-oi-iapwnes-pics/772093 Γιατί καλή είναι η ελληνική ψυχή, αλλά ας κοιτάξουμε λίγο και την ελληνική συμπεριφορά...

Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

Κρατική τηλεόραση και κυβερνητική προπαγάνδα


Είναι απίστευτος ο τρόπος που λες "δεν μπορεί να γίνει κάτι χειρότερο" αναλαμβάνει δράση η κυβέρνηση και τα καταφέρνει να σε διαψεύσει! Το είδαμε με το θέμα της ΕΡΤ και δυστυχώς θα συνεχίσουμε να το βιώνουμε με την τωρινή ΝΕΡΙΤ. Πριν λίγο είδα στο δελτίο ειδήσεων της ΝΕΡΙΤ ποια είναι η αντίληψη για την "ανεξάρτητη δημόσια τηλεόραση" και τη "δημοσιογραφία στην υπηρεσία του πολίτη" που η κακιά ΕΡΤ δεν μπορούσε να κάνει. Με τίτλους όπως "βία στο πανεπιστήμιο" ένας καθηγητής εξιστορούσε υπό μορφή συνέντευξης ζωντανά στο στούντιο την επίθεση που δέχτηκε από φοιτητές. Δε σκοπεύω να αμφισβητήσω τα λεγόμενά του, αφού πολλά έχουν δει τα μάτια μας. Θα αμφισβητήσω όμως τις προθέσεις της ΝΕΡΙΤ για αντικειμενικότητα λόγω της μονόπλευρης παρουσίασης της ιστορίας, των συναισθηματικών ζουμ στον μοναδικό ομιλητή (αλήθεια, όταν στην τηλεόραση θέλουν να "σαμποτάρουν" την ιστορία κάποιου πώς βρίσκονται διάφοροι να κάνουν ασύνδετες και ασταμάτητες ερωτήσεις και τώρα είχαμε τον σε χαμηλούς τόνους ήχο της παρουσιάστριας μόνο;), της επιμονής στους τίτλους και τους υπότιτλους ακόμα και όταν τα λεγόμενα του ομιλητή πήγαν γενικότερα σε θέματα παιδείας (τα οποία προφανώς δε συμφέρουν την προπαγάνδα). Η παλιά ΕΡΤ θα ζήλευε, είναι η αλήθεια... Είναι φανερό πως Λοβέρδου αφιχθέντος (γενική απόλυτος, όπως "απόλυτος" είναι η πολιτική των προσώπων της κυβέρνησης) θα πιάσουμε τις μεταρρυθμίσεις στην παιδεία με το αγαπημένο θέμα που είναι πληγή για κάθε χούντα, το άσυλο. Οι κυβερνητικοί όμως "δεν ασκούν απόλυτες πολιτικές", αλλά "καλύπτουν ανάγκες και ικανοποιούν αιτήματα των πολιτών", αιτήματα που προκύπτουν από τέτοιες δημοσιογραφικές επιτυχίες, όπως ως αίτημα ενάντια σε "συντεχνίες και καταχραστές του δημοσίου χρήματος" παρουσιάστηκε και η διάλυση της ΕΡΤ αντί της εξυγίανσής της (τότε τη δημιουργία του αιτήματος είχαν αναλάβει με ρεπορτάζ κατά της ΕΡΤ τα ιδιωτικά κανάλια, αφού δε γινόταν αλλιώς), γι' αυτό και κανένας δε βρέθηκε να αναζητήσει τι κάνει πιο βίαιους τους πολίτες σήμερα (άρα και τους φοιτητές), αφού η απάντηση "η πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση" δε θα ταίριαζε στην προπαγάνδα. Όπως δε συμφέρει το πολυδιαφημισμένο "αρχείο της ΕΡΤ" ως πολιτισμικός θησαυρός να θυμίζει τα πεπραγμένα της κυβέρνησης και εμφανίζεται ήδη στις τηλεοράσεις ως "αρχείο ΝΕΡΙΤ". Έτσι, εκ του αποτελέσματος φαίνονται τόσο οι προθέσεις για τις οποίες εκτελέστηκε η "αναμόρφωση της δημόσιας τηλεόρασης": ένα εργαλείο για αποτελεσματικότερη και πιο συντονισμένη κυβερνητική προπαγάνδα. Υπό μία έννοια, ναι, αυτή είναι μια ανανέωση της ΕΡΤ, ένας εκσυγχρονισμός της, γιατί έχει παίξει και αυτή το ρόλο της, αλλά δεν ήταν αρκετά "συμπαγής" ιδεολογικά μετά από τόσο καιρό και τόσες άλλαγές προσώπων και πολιτικών. Και τώρα τι; Ελπίζεις στις διανοητικές δυνατότητες άμυνας των πολτιών στην προπαγάνδα (ανέκδοτο) και για να ξεχαστείς βάζεις μουντιάλ, το τυράκι που προσφέρεται δωρεάν από τη φάκα...