Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Πληρωμένη γνώση-ελεγμένη γνώση;


Θυμάστε που κάναμε κάτι καταλήψεις για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια γιατί "ήμαστε τεμπέληδες, ταραξίες και δε θέλαμε να κάνουμε μάθημα, γιατί μας βάζανε τα κόμματα και οι παρατάξεις, γιατί θέλαμε το κακό της παιδείας που βαλτώνει χωρίς ανταγωνισμό (σε αντίθεση φυσικά με σήμερα που γίνεται της περικοπής) κάνοντας κακό στον τουρισμό και στο κέντρο της Αθήνας με τις πορείες και ρισκάροντας το εξάμηνο αγνοώντας τη γνώση και τα πλάνα των συμφοιτητών μας"; http://www.athensvoice.gr/article/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%84%CF%85%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CE%AF%CF%89%CE%BD-%E2%80%93-%CE%B1%CE%B5%CE%B9

Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Είναι ποσοτικό το θέμα της διδασκαλίας;


http://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/epimikynsi-tis-sxolikis-koposis?fb_action_ids=773743209316435&fb_action_types=og.comments Ενδιαφέρουσα προσέγγιση, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ΠΟΙΟΤΗΤΑ σπουδών. Όταν καταλάβουμε πως το ζητούμενο είναι οι δεξιότητες και οι αξίες (πώς θα βρίσκουν γνώση οι μαθητές, να θέλουν να βρουν και να ξέρουν γιατί και τι θα την κάνουν) και όχι οι γνώσεις, τότε θα μιλάμε σε άλλο επίπεδο και αυτά τα μέτρα θα φαίνονται όσο αστεία πρέπει. Υ.Γ.: Τρόμαξα στην πρώτη ανάγνωση αυτού -> http://dsep.uop.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=682%3A26-03-2014-&catid=80%3A2013-11-20-12-31-11&Itemid=100&lang=el. Ευελπιστώ πως αναφέρονται σε όποια σχολεία εφαρμόζουν αυτό το κριτήριο και δεν εννούν περιορισμένες θέσεις για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γενικά... Γιατί, αν ούτε στο δικαίωμα στην παιδεία δεν είναι όλοι ίσοι, ζήτω που καήκαμε!

Τρίτη 1 Απριλίου 2014

Αυτόκλιτοι κριτές πολιτικού ήθους


Στη Βουλή δεν είναι λίγες οι φορές που ο Βενιζέλος και ο Σαμαράς (η σειρά έχει να κάνει με το ποιος ασχολείται συχνότερα με το θέμα) κάνουν υποδείξεις πολιτικού ήθους στην αντιπολίτευση. Ο πρώτος είχε πάλι εκρήξεις θυμού, όπως στο περίφημο βίντεο σε συνέντευξη που χτυπιέται φωνάζοντας, αυτή τη φορά σε όσους δικούς του διαφώνησαν με το πολυνομοσχέδιο. Ο δεύτερος, έρχεται με ένα ύφος (και φρασεολογία) τύπου "αυτά σε εμένα δεν περνάνε, κομμένα, θα σας δείξω εγώ πώς γίνονται τα πράγματα γιατί εσείς δεν ξέρετε" κ.λπ. Από πού γίνεσαι αυτόκλιτος κριτής πολιτικού ήθους; Και άντε και γίνεσαι, με τι προσόντα; Γιατί το φωνάζει ο κλέφτης έχει παραγίνει (ακόμα και αν φωνάζει σε όμοιούς του)...

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Η διαφήμιση της παιδείας


Επειδή το βίντεο που δείχνει η τηλεόραση είναι εξίσου παραπλανητικό με τις περισσότερες διαφημίσεις, ορίστε ένα πιο αληθινό που, παρότι είναι κομματικό και δεν είμαι οπαδός, είναι εύστοχο: https://www.youtube.com/watch?v=3rlzrXiHf0A&feature=share

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Κρίση και εκπαιδευτικό σύστημα: Το παράδειγμα της Φινλανδίας


http://www.emeis.gr/to-kalytero-sxoleio-sto-kosmo/ Το πόσο δυσνόητο και απραγματοποίητο φαντάζει αυτό το σχέδιο που όντως δούλεψε με θεαματικά αποτελέσματα είναι ενδεικτικό της κατάστασής μας. Λογικό, όταν η αντιμετώπιση είναι "όταν εμείς φτιάχναμε παρθενώνες εκείνοι μάζευαν βελανίδια από τα δέντρα". Και ενώ πυρήνας στο συγκεκριμένο σύστημα έχει να κάνει με τις αξίες του ανθρωπισμού, εμείς έχουμε τις ανθρωπιστικές σπουδές ως "μπλα μπλα και θεωρίες" και ενισχύουμε οτιδήποτε τεχνολογικό και τεχνοκρατικό. Αποτέλεσμα; Ψάχνουμε φως στο τούνελ χωρίς να καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για πηγάδι και όχι για τούνελ...

Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

Μαθήματα ολυμπιακής ιστορίας


Όσοι είδαν το ντέρμπι, θα πρέπει να παραδεχτούν ότι ο ΠΑΟ εκτός από προετοιμασμένος και αποφασιστικός ήταν και τυχερός. Επίσης, αν είδε και τα δύο ντέρμπι, μαζί με τις καφρίλες στη Λεωφόρο θα δεί και αυτές στο Καραϊσκάκης, αφού ειδικά η εικόνα του γηπέδου στα διάφορα ελεύθερα, κόρνερ και στη διακοπή του αγώνα ήταν πανομοιότυπη. Ωστόσο, θα δει τη διαφορά στις αστυνομικές δυνάμεις. Επίσης, θα δει αρκετά σημεία στον τελευταίο αγώνα όπου θα μπορούσε να διαμαρτύρεται ο ΠΑΟ (οφσάιντ, μέτρα και σταθμά σε πιθαρχικό έλεγχο και φάουλ), αλλά δε θυμάμαι κανένα που να είναι έστω αμφισβητήσιμο κατά του Ολυμπιακού (τουλάχιστον έτσι τα είδα εγώ κατά τη διάρκεια του αγώνα όπου ορίστηκε ο συγκεκριμένος διαιτητής). Τέλος, θα είδε πως, όσο εμπαθής και στον κόσμο της και αν είναι η διοίκηση του ΠΑΟ, σε επίπεδο επικοινωνιακό τουλάχιστον ήταν (ίσως και με την αβάντα του αποτελέσματος) υποδειγματική στη στάση απέναντι στον Ολαϊτάν αλλά και πριν τον αγώνα για την νίκη του ΟΣΦΠ επί της Μάντσεστερ. Και ύστερα ήρθε η ανακοίνωση του Ολυμπιακού... Που πιάνεται από τα δίκια της για το άλλο ντέρμπι για να κάνει το μαύρο-άσπρο στο τι έγινε σε αυτό το ντέρμπι, δίνοντας μαθήματα παραποίησης. Όταν τη διάβασα είπα "σκέψου τα αυριανά πρωτοσέλιδα των ολυμπιακών εφημερίδων", ύστερα είπα "σκέψου αυτούς που δεν είδαν τον αγώνα τη εικόνα θα διαμορφώσουνν" και τέλος είπα "σκέψου αυτούς που είδαν το ντέρμπι, αλλά δεν έχουν μάθει να βλέπουν με τα μάτια τους"... Ρεσιτάλ και η ανακοίνωση για την αστυνομία, αφού και μόνο η εικόνα του γηπέδου στους δύο αγώνες, πέρα από το τι έγινε σε κάθε αγώνα, είναι ενδεικτική. Κρίμα για τους Ολυμπιακούς που έχουν μάτια και βλέπουν, μυαλό και σκέφτονται, αντίληψη και καταλαβαίνουν (και φυσικά τα ίδια και για εμάς τους Παναθηναϊκούς με κάτι ανέκδοτα που έχουμε σε διοικητικό επίπεδο) http://www.sport-fm.gr/article/753943